wens - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu wens - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu

wens

Door: Anne H en Renee

Blijf op de hoogte en volg Sintermeertencollege

20 Juli 2014 | Ghana, Cape Coast

Het algemene wensen blog

Hallo lieve ouders,
Hier een blog speciaal voor jullie. Deze drie weken merken wij als groep regelmatig hoe goed wij het hebben in Nederland. We hebben zeker niks te klagen over onze kokkin, maar onbewust (sommige heel bewust) verlangen we toch wel naar een aantal dingetjes van thuis! Daarom lieve ouders deze lijst met lekkernijen en veel knuffels.

Amber: ik verlang naar een lekkere pizza met BBQ chicken en natuurlijk een lekkere warme douche.

Anne Eggen: lieve mama, ik wil graag een pizza.

Anne Huijnen: lieve papa en mama, ik blijf het proberen. Ik zou graag Apollo willen . Dikke knuffels xx

Belana: lieve familie, ik houd van jullie maar als ik thuis kom wil ik een warm bad en frieten halen met een gehaktbal.

Britt: lieve opa en oma, ik zou graag willen dat jullie Binkie meenemen naar het station en een broodje gezond van Buskes.

Elian: heel veel liefde en kusjes aan jullie allemaal en aub wat bier voor Ruben en mij ;).

Femke: lieve mam en pap, heel veel liefs en tot snel, ook groetjes aan oma en Landa. Veel kusjes en knuffels.

Gianna: lieve papa en mama, ik wil ’s avonds frieten met mayonaise en een spoetnik. Veel liefs en tot woensdag!

Harry: bruine boterham met kaas.

Jhenna: een boterham met kaas en Koud glaasje melk 

Jillin: flesje ice tea en een groot stuk kaas en Bootz meenemen naar het station, xx Jillin.

Jos: lieve Ellen, voor mij een heerlijk stuk kaas

Kenia: lieve mam en pap, ik zou graag een broodje Subway willen. En lieve April, zou jij me opgeladen telefoon en deo willen meenemen ;)

Laura Beaujean: zwarte boterham met kaas

Laura Meijers: een warme douche en een broodje Bufkes.

Lotte: reep praline chocolade en mijn ouders. Groetjes aan Trudie en bedankt voor de reacties 

Minou: @oma, zou je voor mij een kwarktaart met aardbeien willen maken. En een dikke kus voor iedereen.

Pleun: avondeten: friet speciaal van frituur Gebrook. @mark nu Duitsland wereldkampioen is gaan we dan nog naar Disney?

Renee: lieve Lisa, mama en papa, van mij weten jullie vast wel wat ik wil zoals gewoonlijk een lekkere frisse appel en dikke knuffels van jullie. Tot snel!

Romée: chocolade als ik thuis kom

Sharyn: lieve mama, mag ik frietjes met spareribs. Kusjes, ik mis jullie.

Simon: Sashimi

Stan: kapsalon met dubbel vlees en een halve liter koud bier.

Stef: 5 pakken chocopops

Susan: Een dikke knuffel en een lekker koud glaasje Optimel zou heerlijk zijn! Tot over een paar daagjes en kan niet wachten om jullie weer allemaal te knuffelen . Liefs Suus

Vincent: een vette voetbalwedstrijd en pannenkoeken

We hopen jullie allemaal snel te zien op het station in Heerlen, maar eerst staat ons nog de touwbruggenwandeling in Kakum national park te wachten.

Kusjes van ons allemaal!!

  • 20 Juli 2014 - 23:02

    Pierre (papa Van Gianna):

    Kump good.

  • 20 Juli 2014 - 23:03

    Conny, Mam. Stan:

    Heerlijk, al jullie wensen bij terugkomst! En geloof me, dit gaat allemaal goedkomen! Met een big smile heb ik alles gelezen. Ik wens jullie nog 2 mooie dagen toe, al ben ik bang dat jullie dit niet meer lezen, maar toch, een heel goeie en veilige terugvlucht gewenst en kan niet wachten op jullie verhalen! Een laatste dikke knuffel van ver weg, de volgende zal een echte worden. Xxx

  • 20 Juli 2014 - 23:18

    Britt:

    Ha pleuntje,
    Pap en mam zorgen wel voor n frietje speciaal met frikandel hoor!!
    Ik ben er dan helaas niet meer..
    Bedankt voor je berichtje :)
    Tot snel!
    Dikke kus, je grote zus xxx

  • 20 Juli 2014 - 23:21

    Paul En Lia:

    Hallo allemaal.
    Wat een aparte blog maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar wel een erg leuk idee..
    Ja sommige dingen kan je wel eens missen .
    Wij wensen jullie morgen nog een hele fijne dag toe ,geniet van de touwbrugwandeling.en de omgeving
    en voor wat de avond betreft..............MAAK ER SAMEN EEN GEWELDIG SLOTFEEST VAN.
    En Jillin lieverd geniet nog lekker .
    Tot woensdag op het station..........................met ijsthee, kaas en Bootz.
    Dikke knuf van papa en mama .
    Slaap lekker.

  • 20 Juli 2014 - 23:44

    Eugene:

    Hoi lieve schat ,hier alvast een dikke kus en een dikke knuffel van pap, nog maar even en ik zie je op het station in Heerlen. Mam is nog aan het werken en zal straks nog wel reageren. Nog fijne dagen met z'n allen en een goede reis. xxxxx pap.

  • 20 Juli 2014 - 23:49

    Maria,Oma Van Romée:

    Hallo allemaal,
    wat een leuke wenslijst....ik denk dat de Ouders en Opa's en Oma's graag aan deze wenssen voldoen.
    Ik wil jullie nog een mooie tyd wenssen in Ghana en zal blij zijn als jullie allemaal heelhuids thuis zijn.
    liefs en een speciale Knuffel voor Romée..komt goed met de Chocolade xxx

  • 21 Juli 2014 - 00:20

    Mark Ramakers:

    Hoi pleun ,

    Noooou..... bij deze is dat afgesproken en dit berichtje is het bewijs!
    En die krulhond dan? Is die wens over?

    Slaap lekker en veel plezier de laatste hele dag daar,

    Liefs

  • 21 Juli 2014 - 00:20

    John & Lean:

    Hoi allemaal,
    Wat een leuke blog. We kunnen niet wachten tot jullie weer hier zijn. Morgen de laatste volledige dag in Ghana en dan de terugreis.
    Maak er morgen nog een mooie dag van en sluit Ghana spetterend samen af.

    We missen jullie nu toch wel heel erg.

    Het warme bad staat klaar en de frites met gehaktbal zijn vanzelfsprekend ook ok!

    Tot woensdag en speciaal voor Belana... we missen je nu wel heel erg en zijn zo blij als we je weer kunnen knuffelen! Tot snel xoxoxoxoxoxo

  • 21 Juli 2014 - 00:21

    Anne:

    Wat een leuke blog!
    Iedereen heeft wel iets waar hij/zij vrolijk veel zin in heeft als we terug komen van vakantie, typisch Nederlands eten, want dat lees ik voornamelijk.

    Harry die boterham met lekkere kaas komt helemaal goed!
    Ik had op zijn minst een lekkere douche erbij verwacht.

    Wij vertrekken morgen hopelijk zonder al te lang oponthoud naar Giethoorn, en hopen je woensdag weer eens lekker te kunnen knuffelen.

    Maak er morgen met z'n allen een hele mooie afscheids avond van en we wensen jullie allemaal een goede reis terug.

    Groetjes Crista, Buddy, Maud, Inge en Anne

  • 21 Juli 2014 - 00:29

    Debbie:

    Zo, zo, Romée dan ben ik lekker snel klaar met boodschappen doen...Ik had eigenlijk plannen om allerlei lekkers voor je in huis te halen, maar als je echt alleen chocolade wenst...dus geen ice tea...geen drop...geen gebakjes...tja...oké het is jouw wens! Geniet nog maar fijn van twee mooie dagen in Ghana, en ik ben echt heel erg blij als ik je weer lekker hier in mijn buurt heb. Het is veel te stil hier zonder jou! XXX en alvast een hele goede reis terug voor jullie allemaal! Slaap lekker 8)

  • 21 Juli 2014 - 00:32

    Audrey:

    Ok lau, begrepen! Moet kunnen.
    Voor morgen: geniet ze nog en heb veel plezier met de wandeling. Ben benieuwd naar jouw foto's. Hopelijk heb je zelf ook nog wat kunnen maken.
    Voor dinsdag alvast een goede vlucht en voor nu slaap lekker. Nog even en je slaapt weer in je eigen bed! Hoe heerlijk is dat.
    Tot woensdag!
    Liefs en een knuffel van ons, mam.

  • 21 Juli 2014 - 01:13

    Noelle En Eugene:

    Hallo lieve kanjer van mij,

    Ik kan niet wachten om je in mijn armen te sluiten het is nou wel lang genoeg geweest ik hunker naar je lach je humor en de vraag wat eten we vandaag want wij hebben slecht gegeten toen jij er niet was.
    Woensdag zorg ik ervoor dat er een lekkere aardbeien vla klaar staat en oma kan ook niet wachten tot je weer thuis bent ze bid elke dag voor een veilige vlucht terug.
    Lieve schat tot gauw dikke dikke knuffel mam en maak er nog een mooie laatste dag van

    Tot woensdag op het station jippie jippie

  • 21 Juli 2014 - 06:00

    Pascal En Sandra:

    Hoi Minou,

    Die kwarktaart komt wel goed. We zullen hem veilig wegzetten, zodat Beau hem niet opeet als wij op het station aan het wachten zijn!
    Geniet van de laatste dag en we zien je op het station in Heerlen ;) .

  • 21 Juli 2014 - 06:58

    Coby Rosenboom:

    Lieve sharyn.

    woensdag is jouw wensdag!
    Dus spareribs it will be!!!
    En hou je er rekening mee dat je plat geknuffeld gaat worden.
    Xxx hvj
    mama

  • 21 Juli 2014 - 07:09

    Trudi:

    Wat een bescheiden wensen allemaal... dat komt vast goed! De groetjes zijn aangekomen Lotte en het was voor mij een feestje om jullie blogs te lezen en erop te reageren. Jullie bedankt dat ik hier deelgenoot van mocht zijn! Maar nu de volgende blog "touwbrugwandeling"" ?Het klinkt al spannend en ben al heel nieuwsgierig naar jullie belevingen. Doe wel voorzichtig allemaal! groetjes Trudi

  • 21 Juli 2014 - 07:16

    Liliane:

    Susan en de rest,

    Gelukkig neemt papa altijd van die familiepakken optimel mee, dus dat komt goed, want die blijven nu onaangebroken in de ijskast nu jullie er alle 4 niet zijn.
    Nog lekker klimmen en klauteren vandaag.
    Veul plezeer.

    Goeie reis en tot knuffels.

    Liliane

  • 21 Juli 2014 - 08:20

    Marlou:

    Het was fijn iedere dag jullie blog te lezen.
    Goed dat jullie allemaal ervaren hebben dat wij het hier in ons kikkerlandje zo slecht nog niet hebben............l
    En ik hoop weet eigenlijk wel zeker dat jullie alle lekkers gaan krijgen...kom veilig thuis allemaal

  • 21 Juli 2014 - 09:20

    Guy:

    Hoi Stef,

    Komt goed hoor, we verdelen gewoon 1 zak chocopops over 5 zakjes. Ik dacht, nu jullie een beetje gewend zijn aan een wat soberder levensstijl, wij dit gewoon ook doorvoeren in Nederland ;-) Ik heb al een emmer om je te wassen in de tuin klaarstaan.
    Maar zeker, je eet je maar misselijk aan de chocopops als je weer thuis bent.
    Gelukkig duurt het nu niet meer lang voordat we je weer zien en vooral ook kunnen horen wat je hebt meegemaakt.
    Tot woensdag,

    Papa

  • 21 Juli 2014 - 09:21

    Petra, Axel En Ruben:

    Hallo allemaal, Hey Elian,

    Super bedankt voor al jullie prachtige reisverhalen; wij hebben genoten.
    Heel veel plezier vandaag in de hoge bomen; lijkt mij een te gekke afsluiter en dan morgen een hele goede reis terug naar huis.
    We zien elkaar woensdag op Station Heerlen; echt heerlijk om jullie dan weer te zien en lekker vast te pakken. Wij verheugen ons enorm op jullie thuiskomst. Tot dan.

    Veel liefs en groetjes van de Siebentjes oet Welten.

  • 21 Juli 2014 - 17:33

    Martine En Maurice:

    Hallo Anne,

    Iedereen kiest iets te eten of te drinken en jij kiest een paard.
    Nou zeg het maar, hoe wil je hem opgediend krijgen ?

    Nou morgen is het jullie laatste dag in Afrika. Geniet nog even van het samen zijn, want daarna zal het wel even duren voor jullie weer allemaal bij elkaar zijn.

    Trouwens allemaal nog de hartelijke groeten van Selma van Dijk, de ambassadrice van Hanukkah. Zij is super trots op jullie.

    Groetjes en alvast een hele goede reis gewenst,

    Martine en Maurice

  • 21 Juli 2014 - 21:01

    Paul En Lia:

    Hallo Allemaal.

    Wij willen jullie voor vanavond nog een fijne DRUMAVOND toe wensen.
    Tja en voor morgen.....................is het dan zover .
    Er is een tijd van komen .................en er is een tijd van gaan.
    En de tijd van gaan........................is nu gekomen
    Maak er nog een gezellige MARKTDAG van.
    Dan rest ons nog een ding..... GOEDE REIS,TERUG NAAR HUIS.
    Jillin lieverd we verheugen ons om je weer te zien.

  • 21 Juli 2014 - 22:49

    Chantal:

    Dag leeve Stef,
    Na t commentaar van papa zul je wel al in een deuk hebben gelegen. Sterker nog, ze hebben de pakjes bij de plus nu ook in mini verpakking. :-) dus we denken mee in voerendaal.
    Toch hoop ik dat je nIet alleen de chocopops maar ook de gebakken aardappeltjes, de biefstuk met pepersaus, de zalm uit de oven, de kipragout op een pasteitje, en de bami met satesaus hebt gemist :-)
    Ik hoop dat jullie een mooie afsluiting van de reis gaan maken. En ik ben zo benieuwd naar alles wat je nog meer hebt meegemaakt. Ik mis je vrolijke 'relax mam, alles kump good', en t voetballen, hardlopen en idiote selfies maken...tot woonsdig sjat,
    Mam (en unne dieke knoevel van Peter, Noelle, en opa en oma, die letste twie woare hu 50 joar getrouwd mer dat viere vur wens du truuk bis)

  • 22 Juli 2014 - 00:25

    Marionne,:

    Hoi lieve Amber, en de rest
    Hoe zit dat nu? in elke blog wordt een overheerlijke Ghanese maaltijd beschreven op een manier dat ons bijna het water uit de mond loopt, jullie volgen een cursus Ghanees koken en toch moet een pizza op tafel???
    Nou, voor deze ene keer dan....!
    Allemaal een goede reis terug en we zijn blij jullie woensdag weer te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Sintermeertencollege

Groep leerlingen van het Sintermeertencollege uit Heerlen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 19176

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 23 Juli 2014

SMC goes Africa

Landen bezocht: