dag 16 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu dag 16 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu

dag 16

Door: Gianna en Pleun

Blijf op de hoogte en volg Sintermeertencollege

19 Juli 2014 | Ghana, Cape Coast

Jullie raden het vast wel aangezien wij, Gianna en Pleun, vandaag weer de blog schrijven. Gisteravond hadden we bezoek van Ruby de rups, Momo de mot en Zaza de kakkerlak… De rups maakte een groot entree, bovenop de schouder van Pleun. Je kunt je wel voorstellen hoe onze kamer hierop reageerde. Aangezien ik (Pleun) niet nog een rups van zo dichtbij wilde bekijken was Gianna zo lief om bij mij in bed te komen liggen.
Veel hebben we niet geslapen vannacht dus we waren voor de wekker van half 8 al wakker, tegen de klok van 9 uur zaten we op het strand aan het ontbijt. Tijdens het ontbijt kwam Renee met het briljante idee om het moordspel te spelen met heel de groep. Het spel houdt in dat je de persoon op je kaartje moet vermoorden met een moordwapen, wat ook op het kaartje vermeld staat. Als je diegene vermoord die op je kaartje staat krijg je zijn of haar kaartjes en kan je verder gaan met vermoorden. Het spel begon toen we om 11 uur in de bus zaten op weg naar resort cosa. Toen Susan de eerste stap op het strand zetten werd ze al vermoord door Elian. Cosa ligt aan een baai dus iedereen kon genieten van de zon, zee en het strand. Rond 1 uur was het tijd om te lunchen en we hadden de keuze uit 6 heerlijke pannenkoeken (gewone pannenkoeken, pannenkoeken met jam, pannenkoeken met chocolade, pannenkoeken met banaan of een pannenkoek met ananas)
Hierna hadden we weer tijd om te zwemmen in de baai, te liggen in de zon en wandelen over het strand en natuurlijk ging ons spel ook verder. Iedereen was er maar druk mee, bijna iedereen die er nog in was maakte complotten met elkaar. We hadden het er zo druk mee dat we bijna vergaten dat het etenstijd was. Voor het avond eten waren er nog maar 9 mensen over, en boem paf tijdens het opscheppen van het eten opeens nog maar 8 he Elian!?
Na het eten was het weer tijd om terug te gaan naar ons hostel. Iedereen wilde meteen graag douche want we zaten allemaal onder het zand. Even terug naar het moordspel want die was na het douche gespeeld. Jhenna had Jillin, en andersom. Lotte had mij(Gianna), en andersom. Dus er waren 4 winnaars vandaag! Nu zitten we met z’n alle rond het kampvuur aan het strand en gaan zo waarschijnlijk de reacties lezen op de blogs van de afgelopen dagen.

Lieve lezers we zien elkaar snel weer want voor ons gaat het nu helaas heel erg snel maar zijn allemaal stiekem ook blij om jullie allemaal te zien en alles aan jullie te vertellen vanuit onze eigen ervaringen.
Groetjes van af de kust, kusjes Gianna en Pleun.

PS. Grote zus, een fijne vakantie! Liefs Pleun.
PS. Lieve pap mam Laura en Gianluca ik zie jullie woensdag, ik hou van jullie! Liefs Gianna.

  • 19 Juli 2014 - 23:35

    Debbie En Fred:

    Hallo kanjers,

    Ach...Ruby de rups en Momo de mot...dat zal nog best meevallen...maar Zaza de kakkerlak :$ laat die a.u.b. achter in Ghana iiieeuw! Willen jullie nog wel terug naar huis als jullie kunnen ontbijten aan het strand, zoveel keuze hebben uit verschillende pannenkoeken, en lekker kunnen zwemmen naar hartenlust? Gezellig samen rond het kampvuur zitten klinkt geweldig (hebben jullie het nog niet warm genoeg?)
    Goed voor te stellen dat voor jullie de tijd nu te snel gaat, dus geniet nog maar even met volle teugen van jullie laatste daagjes in Ghana!

    Leef Roméeke...v'r beginnen dich noe toch echt waal te missen! Hiele dieke knuffels en XXX van Pap Mam en de monsters <3 <3 <3

  • 19 Juli 2014 - 23:42

    Chantal:

    Ha Ghana-gangers,
    Ik moest weer een paar dagen lezen inhalen omdat we gisteren en vandaag zelf ook met reizen bezig waren. Wat een mooie actie dat uitdelen van voedselpaketten. En wat besef ik dan weer hoe rijk wij zijn! Hier zijn we allemaal verslagen van het dramatische nieuws dat er bijn 300 mensen ( waaronder bijna 200 Nederlanders) zijn omgekomen door een blunder in oorlogsgebied boven de Oekraine. Het zet de wereld even stil... Leeve Stef ik verheug me dat jullie deze laatste dagen in Ghana ook effe echt vakantie vieren. Ik voel t afscheid van Hanukkah met je mee, maar met alle films, fotos en verhalen kunnen we gelukkig steeds weer even terugkeren. Wat ben ik blij je woensdag weer 'effe te knoevele'.
    Heel veel lieve groeten uit een snoeiheet Voerendaal (ook van Peter die hier naast me zit te Ipad-ten) en het egeltje dat hier weer over het terras kruipt,
    Poen,
    Mams

  • 19 Juli 2014 - 23:47

    Mark:

    Hoi Pleun,

    Nou dan hebben ze met je "ieeeuw" in Ghana ook kennis gemaakt.
    Wel raar dat dat bij een muis en beer nooit eruit komt, of dat moet aan mij liggen?

    Het was superfijn om gebeld te hebben, en kan nu helemaal niet meer wachten tot woensdag.

    Ik ga nu slapen, op me half verbrande rug, in het bloedhete Amstenrade .

    Slaap zachtjes, en tot woensdag!!!

    Liefs Mark,

    PS ook groetjes van de rest van familie Ramakers

  • 20 Juli 2014 - 02:23

    Paul En Lia:

    Hallo allemaal.

    Na problemen met ziggo doet alles het in de avond weer naar behoren, zodat we ook vandaag weer jullie blog kunnen lezen.
    ALS EERSTE jILLIN LIEVERD BEDANKT VOOR JE TELEFOONTJE VOOR MIJN VERJAARDAG,LEUK JE STEM WEER TE HOREN.
    leuk dat jullie nu ook zelf een beetje vakantie vieren daar in Afrika.
    heerlijk op het strand.
    maak er nog een paar mooie dagen van want nu gaat het snel Nederland komt weer dichterbij.
    Nog veel plezier samen.

  • 20 Juli 2014 - 02:43

    Noelle En Eugene Denie:

    Hallo Bofkonten,

    Even uitrusten op een strand met PALMBOMEN [ FEMKE] dat wil toch iedereen of niet soms en ook nog ontbijten op het strand jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    geniet ervan en maak die laatste dagen vooral veel plezier maar zo te lezen is dat al aan de orde. Ik heb vandaag ook tot laat in de avond in die hitte moeten werken en heb even aan jullie gedacht petje af voor jullie.
    Wij zien jullie gauw jippie ik kan niet wachten en voor nu lekker slapen en douchen.

    PS heel veel dikke knuffels en kusjes voor Femke tot woensdag schat

    groetjes mam en pap

  • 20 Juli 2014 - 09:18

    Trudi:

    zóóó dat klinkt lekker! Ontbijten op het strand en dan toch naar een ander resort om te zwemmen ... wauw wat een luxe! leuk om dan een moordspel te gaan doen... mmm dat is een spel waar ik niets van snap, ach als jullie het maar tof hebben. Leuk hoor al die huisdieren die spontaan een knuffel komen halen ;) daar zou ik ook niet echt van houden. Maar zonder dollen wat heerlijk dat jullie nu zo genieten volgens mij is dit ook wel verdient na al het harde werken en vroeg opstaan! Geniet dus nog maar even! Groetjes Trudi

  • 20 Juli 2014 - 11:59

    John & Lean:

    Rups, mot, kakkerlak. Tenminste een van die drie zou een prima kandidaat zijn als slachtoffer in het moordspel! Eeeeek kakkerlakken, ik mot er niks van hebben!

    Voor de rest lees ik zwemmen in de baai, pannenkoeken, spelen en dan rond een kampvuur zitten aan het strand. Klinkt allemaal voortreffelijk. Geniet hier nog maar even van, want de reis is echt nu zo voorbij. Het is inmiddels zondag en morgen is jullie laatste hele dag in Ghana, want dinsdag staat alweer inpakken en de grote reis terug op het programma.
    Vandaag staat een bezoek aan een koloniaal kerkhof op het programma en morgen een bezoek aan het Nationaal Park en 's avonds een drumworkshop. Kortom nog allemaal leuke maar ook leerzame activiteiten die jullie samen ondernemen.

    Het weer voor de komende week in Nederland ziet er prima uit; iets minder warm dan Ghana.

    Nou misschien dat jullie nog wat foto's erop kunnen zetten, want daar smullen wij thuisblijvers natuurlijk enorm van.

    Tot heel snel nu...

    xoxoxoxo voor Belana xoxoxoxo

  • 20 Juli 2014 - 12:17

    Brigitte:

    hallo Ghana
    Lieve Pleun over ongedierte gesproken ik ben jullie blog aan het lezen zit er een sprinkhaan op de stoel naast me buiten een paar sec later springt hij op het beeld van mij computer alsof hij wil zeggen kom maar op met jullie ongedierte even later heeft hij mij nog van een afstand bekeken en nu hoor ik hem nog alleen ik denk dat een heleboel beestjes banger voor jullie zijn dan jullie voor hun hoeven te zijn.
    groetjes en liefs Tante Brigitte

  • 20 Juli 2014 - 14:02

    Sandra Van Graven-Rugl:

    Zo te lezen hebben jullie deze reis ondertussen de "small five " gezien (i.p.v. De big five) !
    Geniet van de laatste dagen en voor Minou; we missen je en wachten met smacht op woensdag ;) !

    Heel veel kusjes voor Minou xxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Juli 2014 - 14:45

    Ouders Kenia:

    hey lieve Ghana gangers
    wat heerlijk dat jullie even mogen afschakelen van alles wat jullie gezien en beleeft hebben ,en daar helpt zo moord spelletje natuurlijk enorm bij , palmbomen lekker eten beetje zwemmen geniet maar lekker van deze
    voor jullie enorme luxe.

    lieve Kenia zelfs die opgeruimde slaapkamer en die lege wasmand gaat me nu vervelen, we missen je en verlangen naar al je mooie verhalen die je in Hannukah beleefd heb.heeeeeel veeeeel xxxxxxxxjes en tot over een paar dagen , ondertussen verheug ik me op de laatste verslagen.

  • 20 Juli 2014 - 14:50

    Ouders Kenia :

    Stan wat een prachtige foto samen met dat kleine mopje, kreeg even tranen in mijn ogen
    heel mooi!!

  • 20 Juli 2014 - 19:02

    Vader Van Elian:

    Hoi Elian ,

    Ik heb genoten van de vele leuke reisverslagen en de nog leukere foto's . Volgens mij hebben jullie het met zijn allen hartstikke gezellig. Ik heb grote waardering en respect voor al het goede werk wat jullie verricht hebben.
    Elian, ik verheug mij erop om weer samen met jouw een ritje te gaan maken op het motorfietsje en te gaan eten bij onze " Toko". Alvast een goede reis terug voor de hele groep en graag tot aanstaande woensdag.

    Hartelijke groet van Pap!

  • 20 Juli 2014 - 19:50

    Carlijn Van Doornik:

    Hallo lieve Anne Wat een avonturen heb je beleeft en ook een hoop gezien vast ook een hoop indrukwekkende dingen maar dit is iets om nooit tevergeten ik denk dat je het niet had willen missen maar dat je nu wel zin hebt om naar huis tegaan heel veel liefs van ons allemaal en in het bijzonder van opa en oma groetjes tante Carlijn

  • 20 Juli 2014 - 20:03

    Opa Oma Savelsbergh:

    stef let ook goed op de vogeltjes en amuzeer je noch even tot woensdag groeten

  • 20 Juli 2014 - 20:38

    Ron:

    Hoi Simon, Jos, Laura en de rest van de Ghanagangers,

    Ik heb vandaag maar eens het hele blog doorgelezen en ik ben erg onder de indruk van de mooie verhalen. Ik hoop dat jullie niet al te veel last hebben van al het ongedierte... Anyway ik wens jullie nog een paar hele fijne dagen in Ghana. Geniet ervan!

    Groetjes,
    Ron

    Boodschap voor Simon: Het hoedje staat je fantastisch ;-)

  • 20 Juli 2014 - 21:48

    Carin & Louise:

    Hallo Ghanagangers,

    Afscheid nemen valt zwaar...............maar jullie kunnen met opgeheven hoofd terugkijken op goed werk.
    Prachtig om te lezen dat jullie voedselpakketten uitgedeeld hebben, ja dat geeft een goed gevoel. Daar kunnen we ons wel iets bij voorstellen.
    En na gedane arbeid is het goed vacantie vieren.............eindelijk weer even tijd voor jezelf en dan maar lekker genieten van zon, zee, strand en heerlijk eten.
    Men zegt; time goes by when you're having fun. En dus voor je het weet is het tijd om de grote thuisreis te aanvaarden.
    Jullie hoeven niet bang te zijn dat je hier in koud weer terecht komt, in tegendeel de zon heeft het hier aardig opgewarmd.

    Jillin, nu even naar jou..............
    Afgelopen vrijdag viel er een envelop bij ons op de deurmat. Louise zegt nog wat zitten daar veel postzegels op..........en toen viel het kwartje ...........post van Jillin. Wat lief dat je aan ons gedacht hebt en dat persoonlijke briefje liet de waterlanders weer hun werk doen.
    Daarna zijn we Lichell en Marc gaan uitzwaaien dus pap en mam hebben het rijk voor zich alleen, maar goed dat Bootz de boel bewaakt, haha
    Tja en zaterdag op mama's verjaardag was je "natuurlijk" het gesprek van de avond. Iedereen had het er over, jammer dat ze zo weinig op je blog geschreven hebben. Maar goed wij volgen je op de voet en ik dacht dus dat je om 20 uur onze tijd wel al gebeld zou hebben. Hoe leuk was het die avond dat we toen allemaal getuigen waren van een "livegesprek" met Ghanaganger Jillin. Mama was zeer blij om je weer te horen, oma en ik ( tante Carin) hadden weer last van die beroemde natte familieoogjes. haha
    Fijn dat je effe kon bellen dat was een mooi cadeau.
    Goed, knurfje..... ook voor jou komt de tijd van tassen pakken en naar huis komen.
    Inmiddels hebben wij onze biezen gepakt en wonen tijdelijk bij Clim en Irene, dus al s je woensdag opgehaald wordt dan staan we weer op de Heerlerweg om te kijken of mama jou in haar auto heeft zitten.
    We wensen jou en je ghanacollega's nog veel plezier daar en maak er nog iets moois van.
    Voor dinsag; have a save trip en dan zien we je graag gezond en wel hier in os Gebrook.

    Veel liefs en tot dan, kanjer......jouw supertrotse Kasteelbuurvrouwen Louise en Carin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Sintermeertencollege

Groep leerlingen van het Sintermeertencollege uit Heerlen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 19180

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 23 Juli 2014

SMC goes Africa

Landen bezocht: