dag 13 - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu dag 13 - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu

dag 13

Door: Laura en Britt

Blijf op de hoogte en volg Sintermeertencollege

17 Juli 2014 | Ghana, Sunyani

Woensdag 16 juli 2014

Vanmorgen rond een uur of 6 werd iedereen wakker gemaakt door een hevige regenbui. De mensen die bij een raam lagen werden helemaal nat geregend. Na snel alle ramen dicht te hebben gemaakt, gingen sommige buiten kijken en troffen daar Jos zielig, koud en nat aan. Hij was daar aan het wachten totdat de regen op zou houden, maar dit duurde uiteindelijk langer dan dat hij dacht. Gelukkig moesten Britt, Kenia en Susan naar het toilet en hadden ze Jos een poncho gegeven. Niet veel later namen Stef, Elian en Stan gebruik van de situatie en namen een regendouche.
Nadat we allemaal ontbeten hadden gingen we naar de markt. We werden verdeeld in 4 groepjes. 2 groepjes gingen naar de weekmarkt en de andere 2 groepjes gingen naar een andere markt om voedsel te kopen voor voedselpakketten. De eerste twee groepjes gingen netjes met taxi’s naar de markt, terwijl de laatste twee groepjes verdeeld werden over één pick-up truck. Negen mensen werden in de achterbak gepropt terwijl de 5 anderen (inclusief de bestuurder en onze gids) ‘’veilig’’ in de auto zelf zaten. Deze lekte van alle kanten door de regen en de mensen die in de auto zelf zaten, Simon, Amber en Laura, kwamen er kletsnat uit. Nadat we zakken rijst en andere dingen hadden ingeslagen gingen we door naar de markt. Dit keer hadden we een extra taxi besteld zodat we het voedsel achterin de pick up konden leggen. Toch moesten Jillin, Elian, Laura, Amber, en Belana op de 50 kilo zakken rijst zitten in de achterbak. We hadden natuurlijk veel bekijks. Daarna ging de groep uit elkaar en is de ene groep nog naar de markt geweest en hebben nog andere basisbenodigdheden gekocht voor de voedselpakketten. Als laatste zijn we nog naar de supermarkt geweest. Voor sommige van ons (oftewel iedereen) was dit een hele mooie ervaring. Onze ogen werden groot toen we zagen dat er koekjes, chips en frisdrank werd verkocht. Als beloning voor onszelf hebben we een ijsje gekocht.
Maar terwijl de andere groepen aan het genieten waren van hun ijsjes gingen de andere 2 groepjes met taxi’s naar de markt. We dachten dat er maar 1 markt was. Dus stapten Romee, Stef, Lotte. Kenia en Britt in de taxie naar de markt. Dicht bij de markt werd ons gevraagd ‘which market?’ toen begon de ellende. Zijn er meerdere markten? Vanaf dat moment werd ons verteld dat er 3 markten zijn: de dag markt, de weekmarkt en de voedselmarkt. De enige plek waar Romee al was geweest was de supermarkt welkom bij melcom die dicht bij de weekmarkt ligt. En besloten daarheen te gaan. Eenmaal daar afgezet wisten we niet wat we moesten doen en besloten om in 2 groepjes de supermarkt in te gaan zodat wanneer Jos of een andere begeleider langs de supermarkt liep ze gelijk wisten waar we waren. Maar dit gebeurde niet. Iedereen had wat lekkers gekocht en begonnen we het te eten. Daarna kwamen we een jongen uit Oostenrijk tegen en die had vroeg ons wat wie hier deden? Vanwege de gele T-shirts die we aan hadden en begon ons te vertellen dat ze meerdere mensen in zo een T-shirt gezien hadden bij het postkantoor. Eenmaal uitgepraat had hij ons de weg naar het postkantoor gewezen. Toen we onderweg naar het postkantoor waren kwamen we onze twi-leraar tegen en die kon ons weer verder helpen. Nog niet aangekomen bij het postkantoor aangekomen kwam Jos al aanrijden in een taxi en hebben we toch nog kunnen genieten van de markt en hebben er een hele gezellige ochtend van gemaakt!
Helaas moesten we om 13:30 alweer terug voor het middag eten. We kregen pannenkoeken!!! Toen we onze pannenkoeken op hadden moest er een groep beginnen met het maken van de voedselpakketten. De andere gingen nog naar het weeshuis lekker met de kinderen spelen.
Het avond eten was rijst met sla en fruit. Daarna ging de andere groep verder met het maken van de voedselpakketten.
Nu zitten we weer gezellig bij een kampvuur met muziek en leuke spelletjes!

Heel veel liefs en groetjes van Laura, Britt en de rest van de Ghanagangers!
p.s. Mam, pap, Michelle en Loe ik mis jullie heel veel! Liefs en knuffels Lau
mama, papa, Joyce en Senna we gaan snel de tijd weer inhalen, ik mis jullie! Kus Britt

• 17 Juli 2014 - 01:26

Ankie:

Heey allemaal,

Ook ik lees al jullie blogs. Ik ben benieuwd naar alle andere verhalen en fotos!
    Leuk om te lezen dat de kinderen het leuk vonden om te hockeyen(en alle andere activiteiten natuurlijk). En dat ze overal zo enthousiast op reageren.
    Ook fijn om te horen dat het eten zo goed geregeld wordt :)

Even voor suusje: ik heb besloten om in apeldoorn op stage te gaan (zeer lastige beslissing, kon kiezen tussen maastricht en apeldoorn maar apeldoorn gaf mij een beter gevoel bij de sollicitatie). Dat betekend ook dat ik op kamers ga.

Ik ben benieuwd naar de volgende blogs. Geniet ervan!
    Groetjes aan Elian, een dikke knuffel voor Anne en knuffels en kusjes voor suus.

Tot over n paar daagjes!
    Groetjes Ankie

• 17 Juli 2014 - 07:10

Liliane:

Hallo allemaal,
    De avonturen stapelen zich letterlijk en figuurlijk op met daarbij ook nog werken, mooie combinatie toch?
    Deze laatste dagen in Hannukah geef de kinderen nog dat wat ze zo brood nodig hebben, alles wat je geeft krijg je immers in dankbaarheid terug ( in een lach, traan, knuffel, woord, blik). Blijf zelf ook genieten van alles om jullie heen.

Voor Susan:
    Gelukkig is het thuis niet meer zo stil: Frank is weer terug van Welpenkamp.
    Maar wat was het spannend gisteren, Ankie moest keuze maken voor stage. Gelukkig waren er ook Frank en Joshua die kwamen meepraten en helpen in het maken van een weloverwogen keuze. Vanaf nu is het regelen van allerlei zaken geblazen. Ze wilde graag met jou bellen om te praten over de te maken keuze, maar ik stuurde een sms om te bellen. Niet aangekomen? Gelukkig is het toch gelukt en je ziet dat ze zelf jou een bericht heeft gestuurd.
    Thijs en Kelly zitten op Tenerife.
    Vanaf vrijdagavond wordt het hier erg stil: jij in Ghana, Ankie en Frank in Duitsland op Pivo-kamp en Thijs op vakantie. Maar ik moet nogal veel werken en woensdag zie ik jullie allemaal, behalve Thijs, weer terug. Daar kijk ik naar uit, allemaal met verhalen over jullie belevenissen.

Geniet nog van de laatste week met z'n allen.

Kus en knuffel voor Susan van Mama.
    Groeten en ALLE Ghanagangers

• 17 Juli 2014 - 07:34

Carlijn Van Doornik (tante Van Anne H:

Hallo allerliefste grote nicht Anne Ik heb gisteren voor oma en Opa al jullie verhalen uitgedraaid in koeienletters Anders kunnen ze het niet lezen He. Eerst deed ik het nog wel eens voor lezen door de telefoon maar dit is makkelijker en leuker kunnen ze het nog bewaren Heb je al heimwee ? Nou dit is in ieder geval een avondtuur om nooit tevergeten Veel liefs Tante Carlijn ,Vincent ,Sterre oma en Opa

• 17 Juli 2014 - 09:00

Hallo Ghanagangers.

weer een leuke blog.
    wat een avonturen op een dag .
    en jillin hoe zit dat zo op een zak rijst?
    wel leuk om te horen dat ze daar 3 soorten markten hebben.
    en dan is het nu toch echt zover
    de laatste dag op Hannukha..............
    maar jullie gaan denk ik vandaag de voedselpakketten ronddelen?
    dat zal zeker een hele ervaring zijn ,maar wij hopen ook dat jullie hier ook van genieten en er een mooi en goed gevoel aan over houden.
    NOG EEN HELE FIJNE DAG.
    DIKKE KUS VOOR ONZE KANJER.XXX XXX
    denk je aan de foto,s.voor de zendingsbus.

• 17 Juli 2014 - 09:13

Marlou:

Wat is het leuk om iedere dag jullie belevenissen te lezen.
    Tja 3 markten begin maar te zoeken !!!
    Genieten jullie nog even alle aal van deze bijzondere reis.
    Hier zullen jullie op je verdere levensweg nog vaak aan terug denken.
    Dag allemaal,
    Groetjes uit het nu zonnige Voerendaal

• 17 Juli 2014 - 09:31

Petra, Axel En Ruben:

Hey allemaal, hoi Elian,

Volgens mij is dit Afrika beleven op z'n best!
    Ik hoop echt dat jullie van dit soort situaties heel veel foto's maken; Elian boven op die rijstzakken en dan maar crossen door Ghana..... lijkt me geweldig! En dan had ik nog wel graag die gezichten van jullie allemaal willen zien toen al dat lekkers ontdekt werd in de supermarkt. Zo zie je maar weer hoe blij je kunt zijn met dingetjes die je hier eigenlijk heel erg gewoon vindt.
    Dat maakt deze reis nog eens zo bijzonder.

Maar wat gaat de tijd hard; jullie hebben vandaag al zowat de laatste dag in het weeshuis.
    Maak er maar een fantastische afsluiting van daar; lijkt me ook best wel weer heel emotioneel; het is toch een soort van afscheid van allemaal fijne mensen en kindjes waar jullie toch een band mee hebben opgebouwd. Maar jullie hebben geweldig en zeer nuttig werk verricht; alles heeft letterlijk een beetje meer kleur gekregen en jullie hebben plezier en vreugde gegeven aan alle kindjes daar. Dat is toch iets om heel erg trots op te zijn en wat jullie voor altijd zullen meedragen in jullie hart.

En nu op naar nog meer Ghana!
    Inpakken ( nu een stukje lichter want ik neem aan dat alle cadeautjes verdeeld zijn ) en op pad!
    Heerlijk; flink genieten weer van alle nieuwe indrukken en avonturen.

En Elian; heel veel liefs speciaal weer van Opa en Oma ; die zijn toch straks weer erg blij om je terug te zien en natuurlijk dikke knuffel van ons allemaal. Je staat altijd zo met een "big smile" op de foto's dat je het volgens ons helemaal naar je zin hebt. Die voetbalfoto's .... helemaal TOP.
    Wij verheugen ons straks echt op al je verhalen; dikke kus van Mam, Pap en Ruben.

Veel groetjes allemaal vanuit een tropisch warm thuisfront.

• 17 Juli 2014 - 09:36

Trudi:

Zo wat kan je veel mee maken op een ochtend zeg! Eerst een waterbed krijgen gratis en voor niks, slim zo"n ochtend douche lijkt me hier nu ook wel lekker ( pff het zweet loopt nu al van mijn rug, ja heerlijk warm is het hier al om 9.30 uur) Dan naar verschillende markten ... leuk dat ze daar ook een supermarkt hebben. Nu ben ik alleen nieuwsgierig geworden wat die Oostenrijkse jongen daar deed, wel slim van hem om jullie aan te spreken zo zie je maar als hij niets gevraagd had dan .... ach dan was het vast ook goed gekomen. MMm pannenkoeken voor de lunch denk dat ik ze straks ook maar ga maken. Aan wie worden die voedsel pakketten uitgedeeld? Genieten maar weer!!! doei doei Trudi

• 17 Juli 2014 - 09:52

Noele En Eugene Denie:

Hallo vroege vogels

Jezus wat een in mens vroege tijd staan jullie op zeg!
    Maar als ik het zo lees is dat wel nodig met al die avonturen die jullie beleven.
    Naar de weekmarkt geweest dat klinkt vertrouwt dat hebben wij hier ook op dinsdag( ha ha )
    Het is dus weer een spannende dag geweest en leuk die jongen uit Oostenrijk te ontmoeten zo zie je maar weer zit je helemaal in Afrika moet je Duits praten!!!!!!!!!!!!!
    Waar ik wel een apart gevoel bij krijg bij het beeld jullie daar achter op een pik-up boven op rijstzakken te zien zitten waanzinnig.
    Lieve schatten de laatste dag in Hannukah geniet ervan en geef ze allemaal een dikke knuffel en kijk al uit naar het volgende blog
    En aan Fem een dikke knuffel van mam en pap tot over een paar daagjesssssssssssssssss

groetje aan jullie allemaal tot gauw van eugene en noelle

• 17 Juli 2014 - 10:02

Pierre Meijers:

Hey meid (Laura), ik mis je ook! Leuk dat jullie het naar je zin hebben. Geniet maar van de komende week want het is voorbij voordat je't weet. Wij kunnen in ieder geval niet meer wachten om je te zien.
    Komende dagen is het hier tegen de 30 graden.... Niet zoals in Texas (42) maar toch....
    Geef iedereen van het weeshuis een knuffel en tot volgende week!
    Pap

• 17 Juli 2014 - 10:39

Audrey:

Hey Lau, wat een leuk en spannend avontuur! Gelukkig hebben jullie altijd jullie opvallende en herkenbare t-shirts aan als jullie erop uit gaan. Dus eind goed, al goed. Zo'n markt is altijd leuk om te bezoeken en hopelijk heb je voor jezelf nog iets leuks kunnen kopen. Gelijk hebben jullie om jezelf op een ijsje te trakteren.
    En pannenkoeken als lunch....heerlijk toch! Als het zo warm is lijkt mij zo'n regenbui een welkom iets. Heerlijk afkoelen.
    Abraham en zijn vrouw vinden het geweldig dat je daar bent en doen jou ook de groetjes. Nog even Lau, dan ben je thuis en zal je weer je koffer moeten pakken om te vliegen naar een heel ander werelddeel. Een goed vooruitzicht dus. Hopelijk ben je het vliegen dan niet beu :) Voor Loe zoeken wij nog steeds een slaapplekje. Maar dat komt wel goed.
    Ik zie uit naar volgende week en we zijn dan dolblij dat je weer bij ons bent.
    Liefs en een lange omhelzing en kus van mij!
    Mam.

• 17 Juli 2014 - 11:55

Michelle Meijers:

Lieve Lau,

Zo te lezen heb je de tijd van je leven! Wat een verhalen allemaal, ik word er jaloers van. Vannacht droomde ik dat we al naar Amerika gingen en dat het vliegtuig niet kon opstijgen omdat we te laat waren (wij twee waren de piloten) en daarna omdat we te zwaar waren. Dus eet maar niet te veel van al die lekkere dingen die ik zo allemaal lees ;)

Loe mist jou denk ik ook; hij blijft vaker dan normaal in de verte staren wachtend op een aai, haha. Als je terugkomt moet je ons maar uitgebreid vertellen over je avonturen.

Geniet er lekker van want zo lang duurt het niet meer! X Mies

Ps. Hopelijk houd je het nog vol om zo vroeg op te blijven staan. Ik niet in ieder geval (ik lig nog in bed).

• 17 Juli 2014 - 14:11

Ellen Van Essen:

Hallo Jos en de rest,

Kun je niet binnen wachten tot de regen over is???
    Ik geniet iedere dag van jullie verhalen.
    Het is heerlijk weer vandaag, echt het vakantiegevoel! Enak is sinds gisteren hier.

Gisteren was op SBS6, Hart van Nederland, de Vierdaagse op tv en daar liep Selma van Dijk, de ambassadrice van het weeshuis, mee voor het goede doel. Wel apart om dit te horen terwijl jullie daar zijn.

Geniet nog van de laatste dag in het weeshuis.

Heel veel groetjes van Enak en Ellen en natuurlijk een dikke knuffel voor opa van Finn!

• 17 Juli 2014 - 14:13

Susanne:

Hallo lieve Pleun,

Wat een spannend verhaal. Ik hoop dat jullie niet erg bang waren en ik ben blij dat het goed is afgelopen.
    Heb gezien dat je foto's maakt! Maak je ook een foto van je lievelings kindje? Een van jou met hem of haar!
    Doet me nl. denken aan onze Kenia vakantie waar ik op een foto sta met een "afrikaans" meisje.
    Pleun geniet van de laatste dagen.
    Veel liefs, xx

• 17 Juli 2014 - 15:14

Pascal Van Graven:

haha Minou achter op een pick up. Volgens mij heb ik nog foto's met jou als klein meisje achter in de bak van mijn pick up. Morgen vroeg vertrek ik met Jordy naar Hockenheim voor F1 te gaan kijken. Maar natuurlijk blijf ik jullie volgen. Hier gaat alles prima dus geniet van de tijd in Ghana.
    ik ben blij dat de shirts hun werk gedaan hebben.

Pascal

• 17 Juli 2014 - 15:40

Maria:

hallo Romée en de rest,

wat een avonturen maken jullie allemaal mee.

ik ben toch wel heel nieuwsgierig naar al deze verhalen bij thuiskomst..

heel veel liefs en een dikke Knuffel.

Maria (Ooms )xx

• 17 Juli 2014 - 16:14

Fred En Debbie:

Lieve Ghana gangers,

We moeten hier langzaam beginnen "af te kicken" van jullie geweldige reisverslagen...wat gaan we doen om middernacht als er niets meer over jullie te lezen valt? Waarschijnlijk de gemiste uurtjes slaap inhalen ;) Elke dag is het net of we zelf ook een beetje bij jullie in Ghana zijn :)...Wat grappig het Taxi avontuur naar de markt...Romée weet de weg normaal heel goed overal...het zal toch wel een beetje spannend geweest zijn voor jullie viertjes, of niet dan? Gelukkig maar dat Jos jullie uiteindelijk toch gevonden heeft, die felle T shirts vallen natuurlijk prima op!
    Hier gaat alles prima, we plannen de dagen lekker vol zodat de tijd sneller lijkt te gaan, en het niet zo lang duurt voordat we weer heerlijk kunnen bijkletsen en natuurlijk bij kunnen knuffelen! Romée vergeet niet om foto's van alles om je heen te maken (of zijn je kaartjes al vol?) en geniet maar heerlijk van je laatste dag in het weeshuis. Het lijkt ons moeilijk om afscheid te nemen...en alvast een hele goede reis naar de kust! Heel erg veel liefs en een dikke High Five van Dubai speciaal voor zijn liefste vriendin! XOXOXOX

• 17 Juli 2014 - 18:00

Hallo allemaal.

wat een leuke foto,s.
    ik hoop dat jullie een reserve pak toiletpapier hebben mee genomen ,want het zal zeker en wel een emotioneel afscheid worden daar in Hannukha in Africa,want ook hier geldt het spreekwoord aan alles komt een eind,maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ik durf er zeker van te zijn dat jullie je gaan opgeven bij Mariette en Mozes voor nog een keer terug te mogen komen.
    Lieve allemaal maak er een schitterend afscheid van ,kijk goed om je heen wat er door jullie allemaal tot stand is gekomen en.....ben trots op jezelf .
    Jillin lieverd prachtige foto,s.
    Wij zijn super super trots op je.dikke knuf van ons ,en een poot van bootz een kus van oma en de groeten uit Nuth.doei doei

• 17 Juli 2014 - 19:07

Marionne:

Lieve allemaal,
    Wat is het toch elke keer weer heerlijk om over jullie belevenissen te lezen. Jullie hebben in korte tijd toch heel veel meegemaakt en, dankzij alle lieve mensen daar, een beetje inzicht gekregen in hun levens.
    Helaas is nu de tijd aangebroken om afscheid te nemen van al die lieve mensen in Hannukah.
    Ik hoop dat jullie nog lang met plezier terugdenken aan deze mooie tijd die jullie hier samen beleefd hebben.
    Nu nog een paar dagen genieten als echte toeristen en gauw weer thuis!
    Amber, neem de kinderen mee in je hart, en nee..... Niet in je tas!
    Bij gebrek aan zakdoeken, een handdoek voldoet prima
    En meid, wat was het heerlijk om gisteren weer even je stem te horen, tot gauw!
    Groetjes, ook van Jasper

• 17 Juli 2014 - 19:31

Conny:

Hey Stanny, wat een supermooie foto van jullie tweetjes! Zonder woorden ... Dikke kus, groetjes aan allemaal, liefs mam

• 17 Juli 2014 - 20:00

Oma Elly Van Susan:

Suuske, Ik hoor dat je het fijn hebt en dat je de arme kindjes goed verwend. Ik hoop dat je een mooie ervaring hebt en dat je weer goed thuis komt. Ik verlang ernaar om je weer te knuffelen. Ik denk elke dag aan je.
    Heel veel kusjes, oma.

• 17 Juli 2014 - 20:20

Joshua De Lange:

Hallo Ghaneesjes in opleiding,

PANNENKOEKEN!!!! Dat is pas een lekkere lunch! Lekker een beetje op de markt wat kraampjes/standjes afstruinen en daarna pannenkoeken, wat een leven. Geniet nog maar even van dat luxe leventje daar, en zeker van die leuke kindjes. De kindjes kunnen jullie helaas niet meenemen, de ervaring en de verhalen wel.

@Suus, Blijven lachen op de foto's hè, dat staat je goed :P. Geniet ook nog maar even lekker van de paar daagjes in het ''resort'' met een lekker zacht bedje.
    Kreeg net een email dat ik volgende week een ''phone-conversation'' moet houden met die supermarktketen, gaat echt goed hier. Maak je dus maar geen zorgen, hier in Nuth/Grotenrath komt alles goed en kijk uit naar een knuffel van jou aanstaande woensdag.

Nog veel plezier allemaal!

Greets,

Joshua

• 17 Juli 2014 - 20:52

Anne Crista En Maud:

Hallo Harry en alle andere Ghana gangers, wat zullen jullie je goed geamuseerd hebben met de inkopen voor alle voedsel pakketten. En Harry hadden jullie genoeg of konden er nog een paar dorpen mee doen? (Harry koopt graag heeeeeeel groot in) wat zal jij genoten hebben.

Nog een dagje en dan hebben wij ook vakantie.
    Geniet van jullie laatste dag bij al die lieve kinderen en dan genieten van een nieuw stukje Ghana!

Harry wij staan woensdag op het station in Zwolle!!!

• 17 Juli 2014 - 21:52

Louise & Carin:

hallo Jillin en andere Ghanagangers,

Let even op deze openingszin: we hebben onze verfkwast even neergelegd om jullie te schrijven.
    Zo dat was 'm........... Ja wij zijn nog steeds aan het klussen en onze gedachten en gesprekken gaan dan vaak over jullie daar in Ghana en met name over onze "junior globetrotter" Jillin.
    We zijn zo benieuwd met welke verhalen jij/jullie thuiskomen en wat het met jou/jullie gedaan heeft.
    Een belevenis die niet voor iedereen weggelegd is. Gisteravond hebben we Selma van Dijk weer even gevolgd met haar vierdaagse loop voor Hannukah.

Bij jullie vindt vandaag het onvermijdelijke plaats; jullie gaan Hannukah verlaten, zeer spijtig voor jullie lijkt ons en ook af te lezen uit jullie verhalen. Zo lang er naar toe gewerkt om in Africa te gaan helpen en nu is het grotendeels al weer voorbij.
    Maar niet getreurd, kijk achter je en zie wat jullie gepresteerd hebben...............fantastisch!!!!!
    Applaus voor jezelf en als je het nog niet beseft dan komt dat zeker wel als je thuis terugkijkt op dit avontuur. Na al dit gezwoeg is het nu op z'n plaats om te relaxen. Zon, zee en strand liggen op jullie te wachten.
    Jillin, inmiddels hebben we je al weer wat vaker op foto's gezien en die met dat kindje...........zo mooi daar vloeiden tranen in Hoensbroek. Ik zie dat fotoboek wel volkomen geen twijfel over mogelijk.
    Lieverd geniet nog van je verblijf aan het strand, maak mooie foto's en amuseer je.

Hopelijk blijven jullie de komende dagen nog blogs schrijven, want besef één ding heel goed.
    Eenmaal thuis moeten wij lezers van jullie blogs ook weer afkicken, ha ha.

Veel liefs en super zonnige warme groetjes uit een zeeeer warm Hoensbroek ( 33 graden op vrijdag).

Carin & Louise

• 17 Juli 2014 - 22:07

Barbara Nieboer:

Hallo daar in Ghana,
    Het blijft leuk om al jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Volgens ons hebben jullie een fantastische reis. Niet alleen voor jullie zelf, maar ook voor allen die jullie onderweg tegen komen. Nog heel veel plezier de komende dagen.

@Vincent. Hoi Vincent, oma is gisteren uitgegleden tijdens de vierdaagse en heeft haar heup gebroken. Ze ligt in het ziekenhuis, is geopereerd en heeft inmiddels een nieuwe heup. Het gaat gelukkig heel goed met haar. Ze heeft geen pijn en is verder ook heel helder en positief. Volgend jaar loopt ze gewoon weer de vierdaagse, zegt ze en gelukkig denken de artsen dat ook. Ik heb diverse smsjes naar de Ghananummers gestuurd, maar ik denk dat die niet aankomen. Je moet je geen zorgen maken, want dat is niet nodig. Het komt weer helemaal goed. Oma leest trouwens ook iedere dag jullie reisverslagen. Geniet nog van de rest van de reis. Liefs, mama

• 17 Juli 2014 - 22:31

Chantal (mam Van Stef):

Ha Stef en de overige verdwaalden.
    Ben blij dat jullie weer in het weeshuis terug konden keren. Het duiven instinct ontbreekt in onze genen heb ik in Rome gemerkt. En als je dan de taal niet spreekt wordt de weg vinden toch een heel avontuur. Fijn afscheid morgen in Hannukah. Laat maar genoeg t shirts daar als herinnering Stef.
    Dikke kus
    Mama en een high five van Peter

• 17 Juli 2014 - 22:49

John & Lean:

Hallo allemaal,

Ja, meer mensen zeggen het, maar mijn God wat staan jullie vroeg op! Wij hebben hier vandaag de verjaardag van Rowena gevierd en morgen een feestje.

Mooie verhalen en mooie avonturen en tjonge jonge, ook veel reacties tegenwoordig van alle achterblijvers. Veel mensen leven elke dag opnieuw met jullie mee, dat is toch super!

Nou wij verheugen ons weer enorm op de volgende blog en foto's en we zijn al stevig aan het aftellen tot we jullie weer zien.

Wij zitten nu hier thuis en volgen de berichtgeving over het neerschieten van het vliegtuig, met 154 (!) Nederlanders aan boord, vertrokken van Schiphol naar Kuala Lumpur.

xoxoxo dikke kus en knuffel voor Belana! xoxoxo

• 17 Juli 2014 - 23:17

Familie Paulussen:

Lieve Gianna en andere Ghana gangers,

Ik had een heel verhaal geschreven voor jullie rond een uur of 8 vanavond, maar kon het op de een of andere manier niet versturen.....
    Probeerde het net weer, en alles was verdwenen....
    Wat ik wilde zeggen, in het kort, is "afscheid nemen van de 'kiendjes', het weeshuis en de rest van alle lieve mensen is de geboorte van alle mooie herinneringen voor later, thuis!"

Nog heel veel plezier op jullie nieuwe avontuur in een heel nieuwe setting, EN geniet!!

Lief Poeske, we missen je en kijken uit naar al je verhalen komende woensdag.
    Love you en voor zometeen nach nach.
    Fijne reis morgen voor jullie allemaal....
    Pierre, Mireille, Laura, Gianluca, Snowke EN Loulou XXXXXX

• 18 Juli 2014 - 13:21

Frederique Janssens:

Hello Ghanagangers!

Wat gaaf om al jullie ervaringen zo te kunnen volgen! Leuk dat iedereen in Ghana jullie zo met open armen ontvangt :)

Aan Stef: gedraag je je een beetje broertje ;P? -grapje- Mam en ik zijn de helft van de tijd verdwaald geweest in Rome. Als twee eenden liepen we door de stad. Goed dat jullie wel je weg weten te vinden, zelfs zonder kaart of Engels spreken. Ik ben wel benieuwd naar je taalkennis van Ghana straks :) kun je me wat woordjes leren! Maandag vertrekken we alweer naar Disneyland dus ik ben er helaas niet bij als je terug komt, maar ik beloof dat ik zo snel mogelijk naar je toe kom!

Allemaal nog ontzettend veel plezier!

Liefs je -kleine- grote zus Freddy

• 18 Juli 2014 - 17:53

Maurice Martine, Niels En Joris:

Hallo lieve Anne en overige Ghanagangers,

Jullie kaarten beginnen binnen te komen. Wij en ook opa en oma hebben al een kaart ontvangen. Wat leuk om weer eens iets persoonlijks te lezen. We hebben naar de oplader gezocht. Hier ligt hij niet, mogelijk dat hij toch ergens in je tas zit.
    Hier gaat alles goed. Niels heeft van de week voor het eerst in het zweefvliegtuig gevlogen en mocht meteen zelf vliegen.Vandaag is hij met dit mooie weer (33 graden) ook weer naar zijn club in de hoop dat hij weer de lucht in mag. Joris ligt hier voor pampus en probeert de dag door te komen door zo min mogelijk te bewegen. Straks als het wat afgekoeld is wordt hij wel weer actief.

Vandaag 18 juli hebben jullie het weeshuis verlaten. Als we de verhalen zo gelezen hebben zal dit niet zonder een traan zijn gegaan. We wensen jullie nog een heel fijn verblijf. Geniet ervan.

Heel veel liefs en knuffels,

mam, pap, Niels en Joris

• 18 Juli 2014 - 19:14

Mireille En Bert Roodhart:

Hola lieve Gianna en alle andere 'Ghana reizigers',

Wat maken jullie veel mee!
    Wij lezen met veel plezier en veel interesse jullie belevenissen in Ghana en de foto's zijn ook geweldig om te zien.
    Het is zo enorm leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Wij kennen van de hele groep alleen Gianna, maar het is wel heel goed om tussen de regels door te lezen dat jullie met elkaar omgaan als een grote familie! Echt heel bijzonder!

Jullie doen fantastisch werk en gelukkig zijn er ook veel leuke dingen om van te genieten!

Voor allemaal nog heel veel plezier en een hele mooie tijd daar!!!
    En Gianna, een hele dikke knuffel!!!
    Hartelijke groetjes,
    Bert&Mireile xxx
    Crevillente -Spanje

• 18 Juli 2014 - 22:12

Diana En Marcel:

Hallo allen,

Het is nu na 22 uur en nog steeds erg warm in Nederland. Wij zijn de hele dag onderweg geweest en komen net thuis. Dan merk je weer hoe vermoeiend reizen kan zijn. Geniet dan ook van de strandagen voordat jullie de lange reis naar huis weer gaan maken.

Het blijft leuk om de blogs te lezen en iets mee te krijgen van een totaal andere cultuur.

Ik blijf me verbazen hoe sommige zaken geregeld zijn.

Veel plezier nodig en het kaartje is goed ontvangen en was erg leuk om te krijgen.

• 18 Juli 2014 - 22:42

Niels Huijnen:

Hey Anne,

Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt daar in Ghana.
    Hier gaat gelukkig alles goed en zo te lezen aan je brief ook alles bij jou ;)
    Ik heb mijn eerste zweefvliegles gehad en het was een enorme adrenaline kick mag ik zeggen. Het kwam er op neer dat ik in mijn stoel gedrukt werd en even mijn voeten van de pedalen schoten. Eenmaal boven aangekomen was het toestel van mij en was het uitzicht fenomenaal (heb alleen maar geweldig en amen geroepen).

Morgen gaan we op kamp , beetje raar zonder jou en suus maar dat gaan we groots compenseren :p ;)

Ik hoop dat jullie allemaal daar een geweldige tijd beleven en veel prachtig werk mogen doen voor de kinderen.

Heel veel sterkte en succes

Niels x

• 18 Juli 2014 - 23:23

Lichell En Marc:

HALLO JILLIN.

We hebben met plezier de blogs gelezen,( niet altijd op de zelfde dag) en hebben genoten van de foto,s.
    je hebt goed werk gedaan daar in het verre Africa, ben super trots op je.
    nu genieten aan het strand.
    daar zijn wij nu ook op weg naar toe.
    als we thuis zijn willen we alles horen.
    geniet nog lekker van het strand en al het moois.
    en voor straks een goede reis naar Nederland.
    lieve groetjes en een dikke knuffel van ons.

Lichell en Marc.

• 18 Juli 2014 - 23:32

HALLOOTJES.

Wij hebben vanmorgen toch leuke post ontvangen ..........erg leuk gedaan .
    Hoe is het je vergaan vanmorgen ......zal zeker moeilijk zijn geweest.
    leuke groeps foto bij de bus.
    ik hoop dat jullie nu lekker genieten van de strand tijd ,jullie hebben het verdiend.
    voor straks slaap lekker,gaan wij ook proberen met de ventilator op volle toeren moet dat wel lukken.
    hier zijn nl ook tropische temperaturen pffffffffffffffffffffffffff.
    dag lieverd dikke kus .papa en mama en een pootje van bootz.

• 19 Juli 2014 - 13:21

Josje En Liesje , Buurtjes Van Om De Hoek:

Hoi Belana en de rest.

Heel hartelijk bedankt voor de lieve kaart uit Ghana, met alle namen van de groepsleden.

Wij vinden het echt SUPER, dat jullie zo'n goed werk daar doen en daarmee veel levenservaring op doen.
    Om het niet alleen van o.a. de TV en de overige media te vernemen, maar om het zelf te ervaren, is veel moed voor nodig.
    Dit is een schat van waarde voor jullie verdere leven.

Maar vooral geniet er ook van.

Voor al de kinderen daar in Ghana veel goeds een hele dikke knuffel van Josje en Liesje

Belana voor jou en de rest, heel veel liefs, een dikke knuffel en een behouden thuiskomst.

Josje en Liesje