Dag 8 - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Minou en Anne E

Blijf op de hoogte en volg Sintermeertencollege

11 Juli 2014 | Ghana, Sunyani

11-7-2014
Door Anne E en Minou
Om halfzes ging de wekker, voor sommige zelfs al om vijf. Veel te vroeg dus! Zodat we daarna met z’n allen snel konden ontbijten om vervolgens naar de ….. school te gaan. Het was erg leuk om te zien hoe de kinderen daar ’s ochtends buiten stonden te zingen. En ze liepen zelfs marcherend, onder begeleiding van een kleine fanfare, naar hun lokaal. Ik zie SMC dat nog niet doen :p We werden heel gastvrij ontvangen door de directeur en zongen zelfs nog een liedje met hem, ‘I will bless you lord’ was de titel (dit was ook de enige zin in het hele liedje, dus dat konden we wel.) Ook de kinderen waren heel enthousiast om ons te zien, en nadat wij ons reislied, in een aantal lokalen, hadden gezongen kregen we meteen een liedje terug. En de directeur wilde zelfs Belana’s nummer, het liedje bedoel ik ;)
Daarna gingen we met de taxi door naar de chief, een soort burgemeester van het district, dit was een hele eer. Na een uur wachten op de trap mochten we dan toch eindelijk naar binnen om de chief te ontmoeten en alle sub-chiefs een hand te schudden. We moesten hem twee kratten malt bier geven als geschenk. We hebben met z’n allen nog eens ons reislied gezongen, waar de chief helemaal weg van was! En ook hij wilde de tekst ervan :D.
We zijn vanaf het huis van de Chief naar de stad gelopen. Daar zouden een paar taxi’s staan die ons vervolgens weer naar het weeshuis brachten.
In de middaguren na de lunch konden we even kort slapen, maar al snel werden we uit bed geroepen om weer lekker de handen uit de mouwen te steken… ik ,Minou, ben eerst gaan helpen fruit snijden en erna de buitenmuren van het weeshuis gaan schilderen. En ook zijn er weer workshops tandenpoetsen en loombandjes maken gegeven, dus ook de kinderen werden weer volop bezig gehouden. Romee en Vincent heeft in de dining room met potlood op de muren mooie tekeningen gemaakt. Als zij klaar is mogen andere deze tekeningen inkleuren. Stan en Elian hebben de trampoline in de grond vast gezet zodat deze niet meer kan bewegen. Anne en Lotte hebben de kinderen geholpen met hun huiswerk.
Ook onze dokter heeft het vanmiddag heel druk gehad. Niet met zieke leerlingen maar wel met een aantal banken die gelakt moesten worden. We hebben weer een nieuw talent ontdekt.
We hebben nu net gegeten (pindasoep met rijst ballen). En we zijn nu allemaal aan het wachten tot we naar de kerk gaan, ja echt! Dus we zijn allemaal benieuwd :D

• 12 Juli 2014 - 00:10

Debbie:

Hallo Ghana gangers!
    Wat een bijzonder ervaring is dat, op bezoek bij de Chief met zijn allen, op de foto's die Mariette geplaatst heeft op FB leek het wel een koning of zo...mooi om te zien! Wat wordt er toch veel werk verzet door jullie allemaal, echt ongelofelijk. Zo te lezen hebben jullie niets te klagen over de maaltijden, klinkt goed, pindasoep met rijstballen...mmmm...Romée vergeet niet om goed af te kijken hoe die lekkere gerechte gemaakt worden, als je weer thuis bent mag je ons verrassen met je kookkunsten ;). Ben blij dat ik jullie verslag nog heb kunnen lezen voor het slapen gaan (want ik heb toch geen geduld om te wachten tot morgenvroeg).Slaap lekker allemaal, en ik ben benieuwd naar jullie avonturen van morgen! XXX en een super dikke knuffel van "Momster"

• 12 Juli 2014 - 00:15

Paul En Lia:

hallo Ghana gangers.

dat viel niet mee zeker zo vroeg op staan..............maar gelukkig konden jullie s,middags nog even rusten.
    wel leuk om dit alles mee te mogen maken,en dat de chief tijd voor jullie had.
    Nu even na Jillin heb je de hockeysticks al gebruikt?en hoe vonden ze de kadootjes ?
    Hoeveel muggen hebben jou al bereikt???
    fijn dat we jullie zo goed kunnen volgen hihi we kijken er erg na uit s,avonds om jullie blogs te lezen en naar de foto,s te kijken.
    nou lieve lieve sjat voor straks trusten wij gaan ook slapen.
    knuff knuffxx

• 12 Juli 2014 - 00:18

Noelle En Eugene Denie:

jezus christus wat een tijd om op te staan dat is midden in de nacht maar de beloning pindasoep met rijstballen liegt er niet om maar zo te lezen hebben ze jullie vandaag wederom weer goed bezig gehouden ben benieuwd naar het kerkbezoek maar dat lezen we morgen wel leuk om weer op de hoogte te zijn.

Fem leuke foto met die tandenborstel maar goed dat Stef alles onder controle houd heb vandaag nog met zijn oma gesproken dikke knuffel en slaap lekker allemaal na zo`n lange dag

Groetjes aan allemaal van Noelle en Eugene

• 12 Juli 2014 - 00:27

Pascal Van Graven:

Wat leuk om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Minou en vroeg opstaan? ik wist niet dat dat samen kon gaan. Heel veel plezier aan de hele groep en een knuffel voor Minou.

Pascal

• 12 Juli 2014 - 06:15

Sandra Van Graven-Rugl:

Hallo allemaal, en vooral Minou,

Wat een leuk verslag alweer en wat een bijzondere dag.
    Zingen op school zou wel wat voor jou zijn, maar dat dat dan 'smorgens vroeg moet zijn !!!
    Op bezoek bij de Chief; wat een mooie ervaring!! De foto's op facebook zijn inderdaad heel leuk.
    En ik ben natuurlijk blij dat Harry aan het klussen is i.p.v. aan het dokteren!!!!
    Maar waar blijven die foto's met jou erop!!!!!!
    Zo, de eerste week zit erop. Ik hoop dat jullie de komende 1,5 week nog veel zullen zien en kunnen betekenen voor Hanukka.

Groetjes aan iedereen ( en vooral Minou XX )

• 12 Juli 2014 - 13:16

Marieke Cobben:

Hoi allemaal, en speciaal voor Pleun!
    Wat hebben jullie al allemaal voor een mooie avonturen beleefd daar in Ghana! Mooie, maar misschien soms ook heftige momenten! Maar geniet ervan, zo een reis als deze, maak je nooit meer!

Voor Pleun: volgens mij mist je mams je wel een beetje, hihi! Tenminste dat vertelde ze ons tijdens het spelen in de mis in Weustenrade. We ( Aniek, Fabienne, ik) vroegen of je goed aangekomen was en vroegen hoe lang je al weg was, waarop ze zei: ze is al 100 nachten weg! Haha! Maar have fun! Geniet van deze mooie reis!

Xxx, Marieke

• 12 Juli 2014 - 13:40

Susanne :

Hallo allemaal, ik ben de moeder van Pleun.

Wat fijn dat jullie daar zo veel kunnen doen voor de kinderen.
    En steeds weer hele bijzondere gerechten eten.
    Geniet van de dagen die jullie nog in het weeshuis zijn want jullie zullen de kinderen zeker gaan missen!

Groetjes aan iedereen (xx voor Pleun)

• 12 Juli 2014 - 14:52

Liliane:

Hallo Weldoeners,

Indrukwekkende verhalen en foto's.
    Die Ghanese kinderen zullen ook jullie gaan missen, net als andersom.
    Susan, lijkt niets op spelen met de welpen bij Scouting, toch? Die gaan nu op zomerkamp.
    Of hockeytraining geven aan de Kabouters? Alweer een leuke ervaring erbij.
    Als ik alles zo lees is het echt een andere Ghana-reis toch? Gelukkig minder in de "bus" en meer de handen uit de mouwen steken en dat ligt je wel, he Suzie?

Voor jullie allemaal: zorg dat jullie alles opschrijven en vastleggen (komt wel goed, zie ik) want jullie beleven zoveel dat je straks vanalles vergeet te vertellen en het thuisfront wil straks echt alles horen/weten!

Voor Susan: een kopje van Kiki en Rafke, veel piepjes van de kuikentjes (groeien als kool en o zo lief) en een tok-tok van de rest van de kippenfamilie. Het is stil in huis zonder jouw gekwebbel.
    En natuurlijk een dikke knuf van Mama

Groetjes en see you later,
    Liliane

• 12 Juli 2014 - 15:41

Marij Ridder:

Hallo Allemaal
    Wij lezen elke dag jullie verslagen.Heel leuk.
    Fijn dat jullie zo veel voor de kinderen kunnen doen.
    Ook met kleine dingen kun je mensen blij maken.Voor ons en voor
    jullie is het zeer leerzaam.
    Geniet ook nog maar lekker daar in Ghana.
    Heel veel plezier nog allemaal.
    Ps.aan Jhenna je hebt een neefje er bij.Finn Peters.
    Lengte 53cm gewicht 4100 gram.Hij is geboren op Tante Hanny en Opa zijn verjaardag
    vrijdag 11 julie

Veel Groetjes iedereen(xxx voor jhenna)

• 14 Juli 2014 - 21:49

Sibilla Thalen:

hallo allemaal

Ik lees elke dag jullie verslag heel mooi
    ik vind het zo knap wat jullie daar allemaal doen voor de kinderen
    die kinderen zullen heel blij zijn wat jullie voor ze doen
    en dat jullie zo vroeg op moeten en nog hard werken erbij een hele grote pluim voor jullie
    heel veel groeten voor jullie allemaal
    doe me ook de groeten aan Nick en voor hem nog een mooie verjaardag
    veel groetjes ik wacht weer op het volgende verslag
    sibilla Thalen