Algemeen blog Renee - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu Algemeen blog Renee - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sintermeertencollege - WaarBenJij.nu

Algemeen blog Renee

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Sintermeertencollege

09 Juli 2014 | Ghana, Sunyani

Lieve ouders, familie, vrienden en bekenden,

Hier een stukje van mij, Renee, hoe ik als oud-leerling van sintermeerten en oud Tanzania ganger, nu als ‘begeleider’ deze reis beleef.

Wat een groep!! Zowel hoe we hier in de school bezig zijn, als het spelen met de kids in het weeshuis, als de onderlinge sfeer! Een top team! Klussen en verven doen we samen, corvee diensten worden zonder moeite gedaan en met emmers water lopen voor ons toilet en ‘douche’ gebruik is geen enkel probleem. Net zoals dat we samen genieten van het lekkere eten hier!

De eerste nachten lag ik bij verschillende meiden op de kamer, even wennen natuurlijk! ‘Wat moeten we nu wel en niet met haar…’ Maar al snel wordt er lekker gekletst en goed gelachen. Nu, in het weeshuis, lig ik met acht andere meiden, super gezellig! Een beetje een kampsfeertje, lekker overal spullen waar nu nog genoeg snoepjes aanwezig zijn…

Zelf kan ik steeds meer genieten hier, steeds meer herinneringen uit mijn reis naar Tanzania komen terug en het feit dat ik weer lekker terug ben in Afrika is fantastisch. Steeds meer kan ik genieten als ik om me heen kijk, hoe het terrein hier langzaam verandert, door het werk van onze groep. Samen genieten we van iedere lach, die we hier op de gezichtjes kunnen laten verschijnen.

Ondertussen is bij u vast ook wel bekend dat we veel lachen in deze groep, om u hiervan een beetje mee te laten genieten, de volgende specifieke weetjes op een rij: Aan de ouders van Anne Huijnen, zorg over een paar weken voor genoeg lolly’s in huis, anders krijgt Anne afkick verschijnselen en dat willen we natuurlijk niet! Ook kan ik zeggen dat Femke hier iedere dag sportdag heeft (alleen al met het feit dat ze op moet gaan staan). Ook kan Femke nog geen afscheid nemen van haar mop, er gaat tot nu toe nog geen dag voorbij, dat haar waterzakjes goed opengaan. Verder komen Lotje en Britt regelmatig voor het slapen gaan bij me liggen om lekker even verhalen te vertellen, zo fijn en goed ben ik opgenomen in de groep ;) Ook komt Kenia even iedere avond buurten voor een heerlijke aftersun massage, dus Noel dit ritueel is aan te raden in Nederland! Ook Belana, Amber en Minou kunnen we hier niet meer missen in de school, sinds we gisteren een gitaar gekocht hebben klinkt er een vrolijke sound! Verder geven we geen gezicht-krijtjes meer aan Lotte en Susan, want dat komt Jos en mij niet ten goede tijdens de voetbalwedstrijden. Vanavond zullen jullie de uitslag sowieso al eerder horen, deze komen jullie te weten van Anne Eggen en Pleun, bij hun begint de wedstrijd namelijk twee uur eerder… Hopelijk winnen we vanavond en hebben we meer geluk met onze toto/corvee diensten.
Ik kan nu natuurlijk nog niet alles over iedereen verklappen, over een paar dagen misschien meer!

Tot nu toe luisteren ze nog als make lammetjes naar me, ik ben benieuwd voor hoelang dit nog gaat duren!

Liefs, Renee
En een dikke knuffel van de hele groep!

  • 09 Juli 2014 - 21:53

    Fer:

    Hoi Ghanagangers,
    Mooi het verhaal van Renee. Dit maakt ons natuurlijk heel nieuwsgierig naar de andere specifieke weetjes. We gaan er vanavond nog even goed voor zitten. Veel succes dadelijk en geniet verder van jullie reis!

    groetjes van de Breuker Gubbeltjes

  • 09 Juli 2014 - 22:54

    Trudi:

    Hahaha leuk die achtergrond info van Renee. Fijn om te lezen/horen dat dit een top team is had ook niet anders verwacht hoor mijn nichtje zit er immers in hahaha. Maar veel voetbal plezier wij maken ons op voor de tweede helft!!
    veel plezier en geniet van alles wat er gebeurt.
    Trudi

  • 10 Juli 2014 - 01:36

    Paul En Lia:

    Hallo Renee.
    leuk verhaal en ja de groep is een leuke groep fijn dat ook jij je er in thuis voelt.
    we wachten op je volgende achtergrond info.
    veel plezier en geniet ervan.
    groetjes van de ouders van Jillin.

  • 10 Juli 2014 - 01:36

    Paul En Lia:

    Hallo Renee.
    leuk verhaal en ja de groep is een leuke groep fijn dat ook jij je er in thuis voelt.
    we wachten op je volgende achtergrond info.
    veel plezier en geniet ervan.
    groetjes van de ouders van Jillin.

  • 10 Juli 2014 - 14:36

    Maurice En Martine:

    Fijn dat het zich onderling zo goed pakt. Wat betreft de Lolly's voor Anne : het lijkt ons beter dat we na de reis meteen een afspraak maken bij de tandarts. Want als ze zoveel lolly's eet dat het jullie opvalt, dan moeten dat er wel veel zijn en dan kan ze wel enkele gaatjes verwachten.

    Voor allen nog een heel prettige en fijne tijd in Ghana,

    Groetjes en een dikke kus voor Anne,

    Maurice en Martine Huijnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Sintermeertencollege

Groep leerlingen van het Sintermeertencollege uit Heerlen.

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 19166

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 23 Juli 2014

SMC goes Africa

Landen bezocht: